SEO - Как да подобрите класирането на уебсайта си в резултатите от търсене?

Google актуализира алгоритъма си много често и правилата за търсене се променят непрекъснато, което поне на теория превръща оптимизацията на даден уебсайт за високо класиране в резултатите от търсенето в трудна задача. Всъщност промените в търсачката на Google следват предсказуем модел. Търсещите алгоритми стават все по-добри в намирането на подходящо съдържание. Става все по-трудно за Google да бъде заблуден или излъган с манипулативни SEO тактики. Който нарушава правилата, поема огромен риск за уебсайта си.

SEO тенденции през 2021 г.

Уебсайт SEO тенденции, които да имате предвид през 2021 г.

Google актуализира алгоритъма си за търсене няколко хиляди пъти годишно. Повечето от тези актуализации са твърде малки, за да се забележат, въпреки че винаги има и няколко големи. Правилата за търсене се променят непрекъснато, което прави решението на „оптимизация на търсенето“ да изглежда като стребва в подвижна мишена...

Всъщност не съвсем. Ако сте запознати с историята на актуализациите на Google, вероятно знаете, че те следват предсказуем модел. Малко по малко търсачката на Google става все по-добра в намирането на наистина подходящо съдържание. Става все по-трудно да „излъжем“ Google с манипулативни SEO тактики – като black hat или grey hat (които нарушават правилата и прилагането им крие рискове за собствения ви сайт – б.р.). Това означава, че съдържанието, които винаги е било важно вече наистина е почти единственото, което води до високо класиране в резултатите от търсене в Google и другите Интернет търсачки.

Тази тенденция кара хората да се замислят дали оптимизацията за търсачките (SEO) все още има значение. Напоследък има немалко статии, които твърдят, че SEO най-накрая ще загине. Всъщност тези прогнози са доста некоректни. Вярно е, че отделни компоненти на SEO са погълнати от различни сегменти на дигиталния маркетинг, а други вече са отживелица. В същото време се появяват изцяло нови области на SEO – като структурирани данни, „обекти“ и все по-сложна оптимизация за локално търсене. Далеч от смъртта, оптимизацията на търсенето става все по-конкурентоспособна, технологична, с все повече нюанси.

В тази статия ще разгледаме някои от новите тенденции в SEO – фактори за класиране, които се появиха през последните няколко години, чието значение се очаква да расте в близко бъдеще:

  • 1. Новите показатели за потребителския опит ще повлияят на класирането.
  • 2. Индексиране първо на мобилни устройства – за всички уебсайтове.
  • 3. Изкуственият интелект ще управлява цялото търсене.
  • 4. “Обектите” ще бъдат използвани наравно с “препратките” (линковете).
  • 5. EAT факторите могат да играят по-голяма роля.
  • 6. Местните SEO ще стават все по-сложни.
  • 7. Структурираните данни ще станат неизбежни.
  • 8. Google ще направи всичко възможно, за да удовлетвори желанието на търсещия.

1. Новите показатели за потребителския опит ще повлияят на класирането

През май 2020 г. Google представи концепцията за Core Web Vitals – три нови показателя, които трябва да бъдат добавени към начина, по който Google измерва потребителския опит. И трите малко или повече са свързани с показателите за скоростта на страницата: колко бързо се зарежда, колко скоро става интерактивна и колко стабилна е при зареждане.

Google неотдавна обяви, че Core Web Vitals ще стане официален индикатор за класиране в търсачката през май 2021 г. Когато това се случи, тези показатели ще бъдат използвани като арбитър в конкуренцията между страниците. Така например, ако има два уебсайта с еднакво подходящо съдържание, с подобно качество и авторитет, тогава метриките на потребителския опит ще решат коя от двете да класират по-високо.

Освен това Core Web Vitals ще служи като квалификатор за страници, които искат да се появят в Top Stories на Google. Преди това само AMP страници можеха да се показват в топ историите, защото бяха надеждно бързи. Сега, когато Google може да измерва скоростта с помощта на Core Web Vitals, тази възможност ще бъде разширена за всички страници с достатъчно висок резултат за оптимизация.

И накрая, Google обмисля да въведе идентификатор, с който да маркира страниците с добър потребителски опит в резултатите от търсенето – подобно на начина, по който AMP страниците са маркирани с икона на мълния. Ако такъв индикатор бъде приложен, потребителите ще могат да откриват „бързи“ страници в резултатите от търсенето си и вероятно ще ги предпочитат пред „бавните“ страници.

Как да оптимизирате?

Основните Core Web Vitals могат да бъдат измерени с помощта на голям брой инструменти на Google за уеб разработчици: PageSpeed Insights, Chrome UX Report, Search Console, Chrome DevTools, Lighthouse и Web Vitals Chrome Extension. Повечето от тези инструменти могат да дадат някои предложения за подобряване на показателите, така че следвайте съветите, докато останете доволни от резултата си.

2. Индексиране първо на мобилни устройства – за всички уебсайтове

Още през 2016 г. Google започна да превключва уебсайтовете към индексиране на мобилни устройства. Това означава, че уебсайтът е класиран въз основа на мобилната си версия, а не на настолната (desktop) версия.

Досега това беше доста бавен процес. Google проверява всеки уебсайт, за да види дали е оптимизиран за мобилни устройства, и пренастройва индексирането само ако уебсайтът е преминал теста. Новорегистрираните уебсайтове са индексирани първо за мобилни устройства по подразбиране.

Четири години по-късно процесът е почти завършен, но все още има известен дял от стари сайтове, които не са успели да се адаптират към мобилния екран. На тези уебсайтове Google сега казва: „стига толкова“ – и те вече ще бъдат индексирани първо според мобилната си версия, без значение дали са готови за това или не. Този преход е насрочен за март 2021 г.

Как да оптимизирате?

Започвайки с RankBrain през 2015 г. и завършвайки с BERT през 2019 г., Google направи огромен скок в използването на изкуствения интелект (AI) за интерпретиране на заявки и резултати от търсенето. Само за една година от пускането на BERT той премина от 10% използваемост до почти 100% при обработването на всички заявки за търсене на английски език.

3. Изкуственият интелект ще управлява цялото търсене

Започвайки с RankBrain през 2015 г. и завършвайки с BERT през 2019 г., Google направи огромен скок в използването на изкуствения интелект (AI) за интерпретиране на заявки и резултати от търсенето. Само за една година от пускането на BERT, той премина от 10% използваемост до почти 100% при обработването на всички заявки за търсене на английски език.

BERT се оказа изключително ефективен при идентифицирането на точното намерение на заявката за търсене. Той може да разреши лексикалната неяснота, да научи нови думи, да коригира правописни грешки, да намери синоними и да обясни предварително пренебрегнати стоп думи. Ето само един пример за това как BERT е подобрил резултатите от търсенето от полурелевантни до попадащи точно в целта.

BERT е и алгоритъмът, отговорен за така нареченото индексиране на пасажа. Той може да извади подходящ пасаж при търсене от до голяма степен неподходяща страница.

AI също така помага на Google да намери подходящи видеоклипове и да идентифицира песни от тананикането наред с много други привидно невъзможни неща.

Как да оптимизирате?

Сега, когато BERT разбира добре естествения език, съдържанието, което публикуваме, не се нуждае толкова много от помощ от SEO. Можем да преминем от „писане за търсачки“ към създаване на съдържание за действителните потребители, което означава по-малко странно поставени ключови думи, никакъв натиск да се включват близки варианти на ключови думи и повече свобода да упражняваме добри практики за писане на текст, ако ги познаваме.

4. “Обектите” ще бъдат използвани наравно с “препратките” (линковете)

Към днешна дата графиката на знанията на Google е събрала над 5 милиарда „обекта“ на търсене и 500 милиарда техни „принадлежности“. Което не е чак толкова много, като се има предвид, че „обектите“ са не само забележителни хора, но и книги, песни, филми, компании, концепции – буквално всичко.

По-важното е, че Google търсачката вече разполага с технологията сама да открива нови „обекти“ (а не просто да ги заема от „Уикипедия“). Използва AI, за да следва синтаксиса около известни обекти и да види дали водят до нови. След това тези нови обекти се регистрират като свързани със старите. Това е опростено обяснение, но е основата на обяснението как тази способност на Google работи.

Така че вместо да има мрежа от страници, свързани чрез обратни връзки, Google скоро ще има мрежа от „обекти“, свързани чрез техните взаимоотношения – модел на реалния свят. Този модел ще покаже на Google кои компании са надеждни, кои автори са експерти и кое съдържание наистина заслужава да бъде класирано по-високо.

Как да оптимизирате?

Добро начало би било някоя от последните ни публикации за отделни „обекти“ – за това какви са те, как се използват и какво можем да направим с тях, за да се използва за SEO. Някои от нещата, които можете да опитате, включват изграждане на „обект“ от вашата марка (чрез ясен синтаксис и чести споменавания), заявяване на вашия GMB профил, използване на структурирани данни и проучване на съответни обекти, които да споменете във вашето съдържание. По същество методът много прилича на това, което правехме преди чрез препратки (линкове) и ключови думи, но е малко по-сложно.

5. EAT факторите могат да играят по-голяма роля

Факторите „Експертиза, авторитет и надеждност“ (EAT) са спорна тема в SEO общността. Някои казват, че покриването на EAT фактори е сигнал за добро класиране при търсене, други твърдят, че няма начин Google дори да измери EAT със своя алгоритъм.

За да бъдем честни, Google вероятно не може да отговори директно на много от въпросите за EAT по отношение на съдържанието. Търсачката не може да провери дали информацията, която е публикувана, е научно точна, или дали авторът й действително е експерт. Но Google все още може да проверява за косвени EAT сигнали. Например, ако на страницата се споменават всички правилни „обекти“, свързани с темата, то вероятно информацията е качествена. Ако името на автора е добре установено в мрежата, свързано е с други тематично подобни платформи и профили, тогава авторът вероятно е експерт.

Тези възможности на Google се подобряват с всеки изминал ден. С помощта на AI и непрекъснато нарастваща графика на знанието е безопасно да се предположи, че Google скоро ще може да измерва EAT с известна увереност. Което е все по-належащ въпрос, като се има предвид разпространението на спам, конспиративни теории и фалшиви новини.

Как да оптимизирате?

Не се притеснявайте, не всичко е свързано с „обекти“ и изкуствен интелект. Всъщност много от косвените EAT сигнали са доста познати и лесни за демонстриране. Добрите старомодни препратки (хипервръзки към съдържанието) все още са сигнал за авторитет. Сигурният протокол все още е сигнал за надеждност, както и добро потребителско изживяване.

6. Местните SEO ще стават все по-сложни

Не беше толкова отдавна времето, когато Google предлагаше при търсене резултати, свързани с местния бизнес – тоест според близостта на търсещия. През последните години обаче видяхме, че Google се отдалечава от фактора „близост“ и бавно увеличава приоритета на факторите „качество“ и „уместност“ при подреждане на резултатите. Това означава, че предприятията вече разполагат с повече пространство за маневриране, когато става въпрос за регионално влияние в търсачката.

Google с удоволствие предоставя инструменти. Google My Business (GMB) продължава да добавя нови функции. Фирмите вече могат да споделят публикации, да отговарят на въпроси, да добавят продукти и услуги, да предлагат резервации и да настройват съобщения – всичко това от техните регистрации. Всъщност тези инструменти вече са толкова напреднали, че търсещите може и да не се нуждаят от посещение на действителните уебсайтове на компаниите.

С настъпването на COVID-19 Google бързо подготви Google My Business с още повече опции. Можете да маркирате вашия бизнес като временно затворен, да добавите алтернативно работно време, да събирате дарения, да продавате карти за подарък и да активирате специални атрибути, за да подчертаете опциите за безопасност.

Интересна актуализация, свързана с пандемията, беше, че Google разреши обяви за „телездраве“ в Google My Business, докато преди подобна регистрация бе невъзможна. Някои представители на SEO общността виждат това като възможно начало на по-широка промяна на политиката.

Как да оптимизирате?

Най-доброто, което можете да направите за местна SEO, е да оптимизирате своите данни в Google My Business. Отнасяйте се към този инструмент като към вашия втори уебсайт, изследвайте всички негови функции (публикации, въпроси и отговори, атрибути и т.н.) и следете отблизо отзивите си.

7. Структурираните данни ще станат неизбежни

Структурираните данни не са точно нова тенденция – говорим за това от години. Но въпреки че значението им продължава да расте, структурираните данни все още не са широко възприета SEO тактика.

Най-непосредственото приложение на структурирани данни е да се създадат богати фрагменти, които са абсолютно необходими, ако искате по-добро класиране в търсачката на съдържание като кулинарни рецепти или новинарски статии.

Друго приложение на структурираните данни е използването им за локална SEO. Съществува тип схема, наречена „местен бизнес“, която ви позволява да маркирате вашата компания, нейния адрес и ключови данни за контакт. Веднъж приложена на вашия уебсайт, локалната схема казва на Google къде се намира вашият бизнес и подобрява шансовете ви да се показвате в резултатите от локалното търсене.

И накрая, структурираните данни ви помагат да създавате „обекти“. Въпреки че Google вече може да открива „обекти“ от неструктурирани данни, можете да ускорите нещата, като използвате структурирани данни, за да маркирате важни места, хора и компании.

Как да оптимизирате?

Структурираните данни звучат като нещо твърде сложно, за да се опитвате сами, но всъщност не е така. Това са само битове HTML, които трябва да бъдат добавени към вашето съдържание. Можете да го направите ръчно или да използвате помощник за маркиране на структурирани данни, за да го направи вместо вас.

8. Google ще направи всичко възможно, за да удовлетвори желанието на търсещия

Благодарение на BERT Google вече може да извлича не само цели страници, но и малки парчета съдържание – за да удовлетвори точното желание на търсещия. Например, ако искам да знам дали слоновете могат да скачат, Google ще извади точния абзац, отговарящ на въпроса ми, и няма да ми се налага да чета или дори да посещавам страницата, от която е информацията.

Ако искам да наточа нож, Google ще пропусне прелюдията по темата и ще ми предложи да видя самото действие, което търся.

Как да оптимизирате

Създайте съдържание, като имате предвид даден фрагмент. Използвайте паралелен синтаксис за заглавията – Google може да ги превърне в списъци. Добавете схема за често задавани въпроси (FAQ) към страниците си Google може да ги използва при търсения на база зададен въпрос. Отбележете ключови моменти във вашите видеоклипове в YouTube – Google може да показва по-малки сегменти от вашето видео, за да задоволи силно специфични заявки за търсене.

За финал

Изглежда, че SEO върви към това да има по-скоро асистираща, помощна функция. В миналото SEO беше основната движеща сила и можете да я използвате, за да класирате високо страница в търсачката, независимо дали тази страница е добра или не. Днес определено първо трябва да имате страхотно съдържание и след това да използвате SEO, за да сте сигурни, че Google ще забележи това. В бъдеще тази работа ще става все по-сложна, особено след като богатите елементи стават все по-често срещани в SERP и оптимизацията вече е повече въпрос да бъдеш забелязан, отколкото да бъдеш класиран.

Ще се радваме да получим въпросите Ви свързани с оптимизацията на уебсайта Ви и да отговорим.

КАКВО ГАРАНТИРА RAX.BG В УЕБ ХОСТИНГ И ОБЛАЧНИТЕ УСЛУГИ

ДАННИ ЗАЩИТЕНИ ОТ СРИВ И ЗАГУБИ

Данните Ви стоят в Мрежа за съхранение на данни, която има вградена защита и предпазва информацията Ви срещу загуби при всякакви обстоятелства.

ВИСОКА НАЛИЧНОСТ НА ОБЛАЧНИТЕ УСЛУГИ

Високата Наличност (High Availability) не е стандартна услуга и няма да я намерите при повечето други хостинг доставчици. Тя предпазва уеб сайтовете и технологичните Ви услуги от продължително прекъсване.

НЕПРЕКЪСВАЕМОСТ И 100% НАЛИЧНОСТ

Възползвайте се от Облачните ни услуги със непрекъсваемост и 100% наличност. Предлагаме защита срещу срив не само на данните, но и на изчислителните операции. Искате ли сървърите Ви да не спират?

ИНФРАСТРУКТУРА КЪДЕТО Е НЕОБХОДИМА

RAX доставя Уеб Хостинг услуги, физически Наети сървъри, Виртуални сървъри и Облачни услуги от различни точки на Европа и света - от там, откъдето Ви е необходимо.